Fungariul de la Kew

Kew garden
Kew garden
Aseară, fără să urmăresc anume, am prins o emisiune pe Discovery despre parcul Kew, din Londra și mi-am amintit că vă pomenisem și eu despre asta fugar într-unul din articolele mele, dar fără să îi acord mare importanță la vremea respectivă. De ce m-i s-a schimbat perspectiva acum și revin la acest parc? O să vedeți imediat. Creat în 1759, este unul dintre cele mai vechi, dar cu siguranță cel mai mare parc botanic existent ...

cuprinzând peste 121 de hectare de grădini și sere, microclimate în care cresc peste 30,000 de specii de plante; iar și mai impresionant este ierbarul deținut de această instituție, care numără nu mai puțin de 7,000,000 de specii de plante "conservate", puse la dispoziția cercetătorilor pentru a afla secretele naturii. Pe lîngă această impresionantă colecție de plante, deține și clădiri istorice ... dar din punctul meu de vedere, alt aspect trage mai tare în balanță.

De când (din 2009) am început să citesc despre ciuperci, tot din aceași perioadă am început să colectionez (digital) și ciupercile, colecția mea a ajuns ca astăzi să cuprindă peste 2,300 de specii de ciuperci. Iar într-un alt articol, vă spuneam că există peste 100,000 de specii de ciuperci cunoscute și descrise. Căte specii de ciuperci credeți că deține arhiva (fungariul) de la Kew? Nu mă refer la sculturile de ciuperci.

Dar inainte de a vă dezvălui această cifră, trebuie să vă amintesc că această colecție a luat naștere abia de prin 1879, la mai bine de 100 de ani de la deschiderea grădinii botanice, iar arhiva conține colecții sau specimene colectate sau donate de cercetători renumiți ca: cele colectate sau achizitionate de controversatul Charles Darwin; tulpina originală a penicilinei, descoperită de către Alexander Flemming; prima ciupercă shiitake studiată aprofundat și multe alte ciuperci "istorice".

Un alt aspect impresionant este înțelegerea acestor oameni deosebiți față de ciuperci. Ei sunt conștienți că peste 90% din plantele existente pe pământ depind de existența ciupercilor și trăiesc in relații simbiotice cu acestea, iar din acest motiv ei nu luptă împotriva ciupercilor ci chiar încearcă să "încurajeze"  aceste relații parteneriale în cadrul microclimatelor din serele de la Kew. Studiind în același timp atât planta cât și ciupercile partenere.

Dar ca să avansăm și cu cifrele; acest fungariu arhivează nu mai puțin de 1,250,000 de specii de ciuperci, dintre care doar aproximativ 100,000 sunt cunoscute și descrise, restul așteaptă a fi studiate și clasificate pentru a putea fi folosite în interesul nostru; al oamenilor; în diferite domenii în funcție de solicitări: agricultură, silvicultură, medicină, industrie alimentară, reciclare de materiale ...

Cu această ocazie doresc a vă prezenta și două filme de scurt metraj, unul realizat de către BBC, în care este prezentat modul în care artistul Tom Hare, a căutat să înteleagă ciupercile atunci când a creat acele sculturi minunate ale ciupercilor ce se pot vedea în parcul Kew, iar cel de al doilea se referă mai mult la fungariul acestui institut. Vizionare plăcută.

2 comentarii :

  1. Neapărat o să-l vizitez când trec pe acolo! Vorbesc serios.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu ies cel mult odată pe an din țară; și atunci în concediu (dacă mi-l permit), Dar la Londra nu prevăd nici o ieșire în viitorul apropiat. Așa că nu-mi rămâne decât varianta filmărilor ... Care chiar dacă nu se compară cu o vizită reală, tot rămân cu ceva.

      Ștergere