Determinator de plante și animale (A)

determinator_de_plante_si_animale
Determinator de plante și animale
V-am povestit oare? Îmi planific ieșirile la pădure în general atât în funcție de sezon, cât și în funcție de ce aș mai putea găsi prin pădure în sezonul respectiv. Însă niciodată nu am reușit să culeg ceea ce mi-am și propus. Dacă am căutat mure, am găsit coarne; dacă am căutat alune, am găsit cireșe amare; dacă m-am uitat după afine, am văzut zmeură ș.a.m.d.

Ideea pe care insist, nu este cât de bine am descris adineauri perioada de fructificare a acestor specii, ci faptul că nu am rămas dezamăgit niciodată și natura a reușit să mă surprindă de fiecare dată cu câte ceva. Acum, în extrasezon și prag de sărbătoare, vreau să fac același lucru pentru voi. Vreau să descoperiți si voi cartea Editurii Casa; carte pe care am pus mâna zilele astea și care m-a surprins încă de la primele pagini, deoarece dăruiește mai multe decât promite din titlu. Și spun asta pentru că, deși titlul cărții îmi vorbește despre plante și animale, ea începe direct cu ce credeți? Bineînțeles că da; cu ciupercile!

categorii
Categorii
Continuând cu licheni, mușchi, ferigi, copaci și arbuști, plante erbacee, insecte, pești, amfibieni, reptile, păsări și încheind cu mamiferele. Fiecare grupă la rândul său fiind împărțită în subgrupe și categorii... Cartea are tot ce îi trebuie unei astfel de enciclopedii. În introducere ne este explicată gruparea mai sus menționată, urmată de un scurt dicționar de termeni de specialitate, pentru ca la final să regăsim indexul speciilor prezentate atât cu denumirile lor în limba română cât și în limba latină. În rest doar informația pură a 900 de specii prezentate în peste 1350 de imagini de calitate.

Cu ce vine această carte în plus față de altele existente pe piață? Să le luăm pe rând:
  • vine într-un format mic, care încape cu ușurință în orice rucsac mic am avea cu noi în drumeție; 
  • prezintă informațiile la nivel de amator, adică nu ne amețește cu tot felul de termeni tehnici sau aspecte care nu se văd cu ochiul liber, aceste informații fiind pe înțelesul tuturor; 
  • prezintă doar speciile cele mai comune din fiecare categorie, astfel orice amator va identifica cu ușurință clasa în care se încadrează specia pe care dorește a o identifica; 
  • folosește un sistem de pictograme bine definite pentru navigarea rapidă și precisă prin conținutul cărții; 
  • vine cu un set de anexe (fructe, flori, larve și omizi) care să ne ajute în identificarea speciei.
anexe
Anexa
Cartea în care veți găsi toate cele de mai sus este: Determinator de plante și animale de Wilhelm Eisenreich, Alfred Handel și Ute E. Zimmer; tradusă de către Simona Weiss; carte care poate fi un minunat cadou de Crăciun pentru cineva drag, iubitor al naturii, precum și un "must have" pentru cei care urmează să viziteze Delta Dunării sau orice altă rezervație naturală din țară.

2 comentarii :

  1. Buna ziua, m-ati putea ajuta va rog cu o opinie? Am o feriga in casa, mostenita de la o matusa, feriga a fost adusa in casa din padure acum vreo 20 de ani, de undeva din zona Olteniei. Impreuna cu feriga cresc niste ciupercute foarte mici albe, foarte simpatice, care se ingalbenesc cand se matureaza. Mi-ati putea spune va rog cum se cheama? Nu gasesc pe nicaieri referinte despre ciuperci asa fe mici. Daca aveti nevoie de niste poze, sa imi spuneti va rog cum sa va trimit. Multumesc foarte mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna ziua, imi puteti trimite poze pe adresa de emal ciupercomania@gmail.com

      Ștergere