Update IV (Google Play)

ciupercomania
Ciupercomania on GooglePlayStore
M-am prins iarăși cu mai multe decât pot duce... De vreo câteva luni încoace învăț și programare pentru Android, pentru că altfel simt că avansez prea încet cu această aplicație. De această dată schimbările nu sunt atât de mult la nivelul ciupercilor înregistrate cât țin mai mult de aplicația în sine. Am încercat pe cât posibil să îmbunătățesc "contactul" cu utilizatorul... Dar să parcurgem aceste modificări, împreună:

  • Am insistat pe corectitudinea gramaticală a meniurilor, care lăsau de dorit in versiunea precedentă (să-mi fie iertat ce mi-a scăpat și de data aceasta).
  • Am introdus opțiunea de a instala aplicația prioritar pe SD Cardul atasat aparatului, dar asta nu înseamnă că veți regăsi aplicația neapărat pe SD Card. Sistemul Android va căuta cu precădere să instaleze aplicația pe sd card, dar dacă acesta este deja plină, va executa instalarea tot în memoria internă al aparatului. Dealtfel baza de date sau orice alte informații private vor fi stocate în continuare în memoria internă al aparatului. (Ideea este că în acest fel puteți salva câțiva mega de spațiu din memoria internă al aparatului).
  • Am introdus un nou criteriu de filtrare, și anume: dimensiunea ciupercii, consider că este util a căuta direct printre ciupercile mărunte sau de talie mare decât în toată lista.
  • Am adăugat opțiunea de a nu descărca toată baza de date, ci opțional puteți descărca o bază de date mai mică care cuprinde doar ciupercile care au descrieri complete (a fost una dintre opțiunile inițiale, la care mi-ați răspuns).
  • De această dată, aplicația  se instalează cu 5 specii de ciuperci preîncărcate în baza de date, pentru a nu întâmpina dificultăți de localizare a diferitelor opțiuni și meniuri. Totodată vă dă o idee la ce să vă așteptați fără să fiți nevoiți a descărca nici o bază de date dacă nu vă place.
  • Am adăugat o pagină nouă în care vă ofer ajutor vizual rapid în ceea ce privește părțile morfologice ale ciupercii și denumirile acestora. (va urma și un lexicon mai complet la un update viitor).
  • Am adăugat o pagină de informare și renunțare privitoare la utilizarea informațiilor conținute de aceasta aplicație.
  • Am adăugat acces direct din aplicație către blog, pagina de facebook, google plus, twitter si rss-ul blogului pentru a putea fi în permanentă legătură cu toate noutățile legate de "Ciupercomania".
  • Am adăugat opțiunea de a vă putea vedea și accesa lista cu ciupercile marcate ca și favorite. (are încă unele dificultăți în ceea ce privește timpul de răspuns al acesteia, dar e funcțională).
  • Am blocat opțiunea de a putea utiliza aplicația în modul "landscape", acum e disponibilă doar în varianta "portrait", care cred că este mult mai potrivită informațiilor prezentate.
  • Pagina de căutare/filtrare are acum (unele dintre criterii) icoane grafice pentru ajutor; acelora care nu ar înțelege termenii utilizați; (completarea celorlalte criterii îmi mai cere câteva zile de photoshop... cândva în viitor).
  • Am adăugat opțiunea de "back" direct din bara de meniu pe toate paginile secundare.
  • Am schimbat icoana aplicației, este (consider) mult mai la obiect de această dată.

Neajunsuri încă nerezolvate:
  • răspunsul lent al aplicației când aveți baza de date completă instalată.
  • eticheta criteriilor de filtrare este încă netradusă.
  • pe aparatele cu ecranul mic, nu se afiseaza/nu aveți aces la tot meniul disponibil (de aceea recomand aparate cu ecranul cât mai mare).
Dacă mi-ar fi scăpat ceva, să-mi fie cu iertare, dar spuneti-mi oricum despre ea ca să încerc să o remediez la următorul update. Sper să vă placă mai mult această versiune... Noua versiune a aplicației o regăsiți ca și până acum, în secțiunea de Downloads a blogului. Iar absolut inedit de această dată este faptul că începând de azi, găsiți aplicația și pe Google Play Store și chiar mai mult, odată cu instalarea vă va crea și iconița de desktop (pentru cei leneși care ar fi avut probleme de localizare al aplicației până la ora actuală).

Nu vă sfiiți, comentați cât mai mult pe google play la adresa sa, deoarece cu cât adunăm mai multe comentarii, cu atât mai ușor de găsit va fi aplicația pe Google Play și ca atare va fi printre primele rezultate la căutări... deci vă invit la testare și comentarii pe Google Play.

6 comentarii :

  1. Răspunsuri
    1. Pai sa stii... am preluat casa... din primavara incep finisajele... nevasta deja ma poarte prin magazine, zilnic cautam greise, faianta, obiecte sanitare ....perdele si multe altele... pe langa asta mai sunt multe altele... sa le insirui?

      Ștergere
  2. este corect PEGI 3? unele sunt otravitoare

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ratingul unei aplicatii nu il stabilesti tu, ca si dezvoltator, ci t-i se acorda un punctaj in urma completarii unui chestionar...

      Pe de partea cealalta, nu vad cum informatia despre niste ciuperci otravitoare te poate intoxica...

      Ștergere
  3. Pacat ca nu ati mai pus aplicatia, si pe mine m-ar fi interesat. Chiar cautam una romaneasca doar cu ciupercile de la noi, am incercat cateva si nu mi-au placut. Poate va faceti timp sa o relistati.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De cand am lansat aplicatia s-au schimbat foarte multe in viata mea. Nu mi-am pierdut interesul, insa nu mai am timpul nevesar pentru ea.

      Ștergere