Curcubeul

Copil fiind, visam să încalec curcubeul; să-mi înfig degetele în “coama-i” colorată ca astfel să mă poarte pe tărâmuri de povești; să mă lipesc de “gâtu-i” cald; să-i simt culorile până la contopire.
Astăzi râd de o asemenea fantezie, dar atunci mi se părea ceva firesc să pot visa liber; ca limita să-mi fie propria imaginație. Cei trist este că odată cu trecerea anilor am pierdut pe drum copilul din mine, am pierdut pe parcurs puterea de a visa liber, fără limite. Maturizarea: că este bună; că este rea; să îmi spuneți voi! Eu nu o voi dezbate.

Ca și copii; câți dintre noi nu am fost impresionați de curcubeu? Sunt convins că indiferent că ești fată sau băiat, primele tale desene aveau pe ele curcubeul. Pentru că te fascina și pe tine, era ușor de desenat, era plin de culoare și veselie, te putea purta într-o lume de vis protejată de tot si toate... motive putem găsi nenumărate, dar haideți să vedem dacă putem trezi încă odată copilul ascuns în noi.

Creioane colorate, petale de flori, pietricele sau mărgele, orice aveți la îndemână și este colorat, ne este de ajutor. Aduceți fiecare câte o culoare și să vedem dacă mai putem crea încâ odată curcubeul, așa cum îl ținem minte de când eram copii. Eu voi aduce ciuperci, sub curcubeul meu au fost și vor rămâne mereu ciuperci viu colorate; ciuperci printre care piticii pot încăleca pe melci, melci cei poartă în nesfârșite călătorii...

Sper ca prin curcubeul meu sa pot reclădi puntea pe care copilul din noi; fiecare în parte; poate încăleca fantezia și să poată călătorii pe meleaguri de mult uitate, ferecate și bine păzite de lumea crudă în care spunem că suntem adulți.
 
Curcubeul vostru cum arată? 

Vă provoc pe acestă cale de a da drumul fanteziei și a-mi arăta curcubeele voastre. Invit în mod special pe Vienela și pe Radu, să de-a frâu liber imaginației și să-și construiască propriile curcubee.


P.S. Acest articol a fost pregătit ca și material de promovare a paginii Ciupercomania, dar nu a mai ajuns să fie publicat; ca atare a fost modificat de mai multe ori pentru a satisface diferite gusturi, pentru ca la ora actuală să v-o prezint ca atare; fiind o alternativă la modul nostru general de a privi ciupercile. Cui îi place joaca și mai ales joaca de-a cuvintele; îi supun atenției și poezia Silviei Miler, Cum să faci un curcubeu care ne vorbește exact despreaceste lucruri simple: curcubeul, imaginația, copilăria ... adică tot ceea ce a fost frumos și este frumos în viața noastră.

12 comentarii :

  1. Poate o să te dezamăgesc, dar nu am desenat niciodată un curcubeu. M-am mulţumit doar să-i zămbesc ori de câte ori mi-a fost dăruit! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sigur nu mă vei dezamăgii, pentru că se poate face și din sticle de bere ... orice este permis :)

      Ștergere
    2. Nu am chiar atât de multe. :P. La sticle de bere mă refeream! :) Cu pachete goale de ţigări este altă poveste... :)

      Ștergere
    3. Mă gândeam la generaţiile de modele Kirby. Ar fi în regulă?

      Ștergere
    4. sigur ca da, ti-am mai zis, subiectul nu e legat de nici o tema anume ...

      Ștergere
  2. Din cate stiu eu, chiar si fara acea promovare, in paguba nu ai fost. Iti voi desena si curcubeul meu, dar mai tarziu, ca zilele astea sunt peste cap de ocupata...
    Curcubeul tau este foarte, foarte frumos... Aproape ca nu stiu ce ar mai fi de adaugat...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ehh, bine-nteles ca nu-i cu suparare. Si acum tot acelasi scop deserveste; si in plus va ofer cate un backlink.

      Ștergere
    2. Inca putin si se implinea anul de la promisiunea mea... :) Am reusit sa iti raspund... :)

      Ștergere
    3. sper sa-ti fi placut "desenarea" curcubeului si sa fi fost ca o joaca...

      Ștergere
    4. Chiar asa a fost... De parca as fi visat si mi-as fi amintit visul la trezire. Cuvintele s-au asternut singure, fara efort...

      Ștergere